媽媽:「總之唔好再嘥我哋嘅時間同錢!!!」

#ParentLicenses1825

我係一名補習社老師,主要教幼兒會話、認字、寫字等等。相信大家都明白,學乜嘢都好,若果經常請假,學下又停下,呢啲都會影響學習進度

話說上年有位小朋友報讀咗個個別課程,佢係4歲的女孩子。其實佢都乖,係個性比較怕醜,但都抵錫☺

因為見小朋友有啲怕醜,喺課堂初期,頭幾堂我都有俾佢媽媽跟埋觀課,等佢媽媽知個教程,亦俾個安全感小朋友。不過佢媽媽通常在旁睇手機,冇任何觀課意欲。不過唔緊要啦,總好過係咁加把口干擾課堂嗰類家長

幾堂後,我見小朋友冇咁怕醜喇,都同小朋友媽媽講可以俾阿囡試下自己上課喇,咁佢媽媽都同意

然而,小朋友學嘢嘅進度其實麻麻,麻麻地嘅原因唔係因為佢資質所限,而係因為佢經常請假。佢雖然選擇逢星期六上課,但基本上每個月佢都會請事假

有問過佢媽媽:「會唔會轉其他日子上課,等冇咁易相撞你哋星期六嘅活動,咁阿囡可以穩定地上課?」

媽媽:「平日放學回來已經很晚,所以還是星期六比較好」

我都認同小朋友放學後,仲要遲返屋企係辛苦嘅,我哋都唔想個小朋友咁辛苦。然後,我都有問過佢:「媽媽星期日得唔得?」

媽媽:「星期日是休息日,唔會安排任何課堂」

都明嘅,咁就維持星期六啦,但佢仍然保持每個月都請假的紀錄

其實請假都唔係大問題,係每次請完假,礙於小朋友平日及星期日都不能前來補課,佢只能安排每堂分拆加時補堂,變相是隔咗個星期先再上課。隔咗個星期,個小朋友有啲嘢唔記得都好平常;呢個都唔緊要,唯有我幫佢再溫返啦,我唔介意耐心幫佢重溫返😊💪

問題出現喇,每次隔一個星期冇上課,個小朋友都會忘記較多內容。每當我用較多時間再同個小朋友重溫時,呢位媽媽就會投訴

媽媽:「點解重複咁多上堂的內容,冇乜教新嘢?」

我嘗試解釋俾呢位媽媽知:「因為小朋友有啲嘢唔記得,所以要溫下先可以加新內容」

媽媽繼續自顧自地講:「總之我唔想要重複內容,嘥時間在之前已教嘅內容上」

Fine,咁我唯有之後見個小朋友識識地就照教多啲新嘢啦,點知問題又嚟喇

有一次個小朋友請完假返來,上完堂回家去,阿媽媽又打來反映:「點解我個女返到去,上一堂啲嘢好似仍然唔係好熟咁?」

我解釋:「因為你之前建議想學多啲新嘢,所以用較多比例在新內容上」

媽媽:「冇理由個小朋友唔識都唔理佢」

我在心裡呼喊著:「太太你究竟想點?如果你唔係習慣性請假,點會影響你個女的學習同進度呀!」

佢一輪咀後就收線🙄

個小朋友大約學咗大半年之後,就在今年年頭疫情一開始嚴重時,佢就停咗課堂。都明嘅,嗰排大家都擔心疫情,小朋友健康最重要。佢有啲堂未上完,因疫情我們都會體諒客人,容許保留餘下課堂,等疫情緩和再補,所以預咗佢會回來😂

就在5月份,呢位媽媽就通知我哋會復課,打算上埋之前餘下的課堂。點知安排好的課堂,上都未上,就又話第一堂都係要請假。冇所謂,佢之前都停咗幾個月,唔差在呢一堂喇🤣

之後嗰個星期六終於見到個小朋友啦。幾個月冇見,我用復課第一堂去check下小朋友之前所有學過嘅嘢入面,有咩記得,有咩唔記得。小朋友有嘢唔記得係好正常啫(大家唔認同勿見怪),心底裡當然希望個小朋友乜都記得啦,仲要佢媽媽咁緊張我嘥時間在舊內容上,所以我已經好小心翼翼

不幸地,小朋友大部分學過嘅嘢都唔記得,OMG。在於職業操守,實在唔能夠隻眼開隻眼閉,由得個小朋友唔識,所以硬著頭皮都要陪佢溫習

不意外,幾日後真係收到佢媽媽打電話來

媽媽喺電話裡好唔客氣咁同我講:「阿老師,請問你今次又會要搞幾多堂去重溫呢!?」

我語帶友善:「其實我都想今堂可以即時教新內容,可能停咗課一段時間,阿囡真係好多嘢唔記得」

媽媽:「我明明呢幾日已經有幫佢溫下習先去你到上堂,邊有可能會唔識呀?!」

我繼續語帶友善:「因為阿囡大部份發音都唔準,之前學咗嘅生字有部份唔係好記得,所以我先要花時間重溫,否則基礎唔好,再教新內容會更加記唔晒,希望你明白」

媽媽:「總之舊內容我會同佢溫習啦,你教佢新嘅內容,唔好再嘥我哋嘅時間同錢!!!」

然後媽媽就收咗我線

我其實想叫佢:「不如你自己教返啦😅,我真心唔係要拖你時間的,你自己不停請假繼而停課,但又想有進度,阿囡只係一個小朋友咋,就算大人學嘢,經常請假又停,都難有好嘅效果啦」

其他明白事理嘅家長,通常因疫情停課再復課嘅情況下,都會唔好意思地同我哋講,預咗佢嘅小朋友會有嘢唔記得,反而會主動提議我哋可以溫返之前嘅內容,重複再教係唔緊要的

大家互相信任尊重才是最重要❤

讀者投稿@墨汁

error: