一句「道歉」原來係咁奢侈

#ParentLicenses1597

今日見到Page出咗單報導話一個未夠10歲嘅男童傷咗一個9歲男童事件,勾起返呢件3年前發生喺我一家人身上嘅苦痛回憶

報道中,件事其實係好不幸,亦好唔啱,但係至少整傷人嘅男童母親都有到醫院親自道歉同講賠償,我覺得父母都叫返少少良心同責任感

然而,發生喺我哋屋企呢件事,就真係都今時今刻,我哋都得唔到一句「對唔住」,反之仲受到教會上上下下嘅指責。我真心對呢個基督教信仰已經完完全全失去信心,對教會好懷疑,亦唔想小朋友再受二次傷害,唔會再俾佢接觸教會人士

傷人者為一名18歲女生(簡稱G),受傷者為我家小朋友,主傷係傷及耳

我小朋友一向都有返開該教會,本身都返得開心同穩定,一直都放心佢返教會。而我因工作關係,唔能夠陪同,有賴住附近嘅鄰居幫忙接送,但其實人哋無可能時時刻刻跟都實,呢個我唔會怪人,而且我小朋友本身都有自我照顧及表達能力

回想嗰日,小朋友一見到我就爆喊。經過傾談後,才知佢喺教會被人打,當時其實唔知係邊個打,佢即時有痛到喊同大叫好痛,但現場好多人、好亂、好嘈,實在搵唔到邊個打佢,亦冇人理會,個個掛住影相、傾計

我小朋友就走咗返屋企,我亦冇心情去理會肇事者,只關心傷勢。小朋友話從後俾人用個波打到落個頭、耳、再打落手前臂。由於傷及到頭,而且小朋友話隻耳好痛,我即刻帶佢睇普通科醫生。醫生就開咗一星期藥,包含抗生素

服藥後一星期後仍未見狀況有好轉,遂即轉到専科睇,再食多一星期抗生素。我小朋友雖無血流如柱,但佢嘅傷係內傷!

其實小朋友喺教會俾人打,發生咁大件事,作為父母,事後打返去教會查問同工當時情況都係好正常嘅事!我目的亦唔係話要追湯藥費

起初係問教會:「到底當時發生咩事?」「有冇CCTV見到」「因為小朋友嘅傷唔係話食下止痛藥、敷吓冰就無事嗰種,到底係點打可以打到咁傷?」

傳道人表示唔知我小朋友俾人打傷,要問一問。經過幾日嘅調查,教會嘅回覆係冇CCTV,但當時有人見到事發經過,佢哋表示一個一個都打電話問完,查出以下結果

事源當日G和其他幾個朋友喺禮堂——冇錯,係喺一個用嚟崇拜嘅莊嚴地方打波,唔知點樣就打傷咗我小朋友,但就話當事人唔知道

我再追問:「G叫咩名?幾多歲?」

咁問嘅最主要目的係想知佢係咪認識我小朋友,會唔會之前有咩過節、誤會,年紀係咪好細個等等

但教會十分保護G,無講佢姓乜,唔透露平時點叫開佢,只簡稱為一位姊妹。再追問下原來係已經18歲,即係成年人!

我向教會表示:「其實G有心好,冇心好,但咁樣打傷人,係咪應該要講返聲對唔住?」

我續道:「亦加上佢唔係細個,唔係得幾歲,更加要有承擔。而我哋從小教導小朋友做錯事都應該要同對方道歉,聖經嘅教導唔係『教養孩童,使他走當行的道,就是到老也不偏離』嗎?」

然而,原來喺教會嘅調查過程中,G嘅娘親已經急不及待咁打去教會,又踩去教會嘈:「絕對唔會道歉,我個女(G)無錯,無可能傷到咁」

我其實都好想知你個女G何解打到我小朋友咁傷囉!?G娘親仲不停指滴我,小事化大等等

經過多個星期嘅電話溝通,我發覺教會不單保護G,更令我有仲感覺係「包庇」。原來G係由教會一手栽培出嚟,由於呢間教會係學校教會,而G由中一開始就喺呢間中學就讀。教會一向都重點栽培讀該校嘅學生,由於我小朋友並非該校就讀,喺佢哋眼中我哋就係Outsider。原來教會一直都唔係當我小朋友係一家人,開口埋口嘅「弟兄姊妹」「教會係一個大家庭」通通都係假

圖為我FB動態回顧找出嘅其中一張WhatsApp截圖,係教會嘅人點去指責我同我小朋友。其實當中嘅指責點止呢一小段,每次發送嚟都係千字文

起初啲WhatsApp信息係發送去我小朋友度,同時認識我小朋友同G嘅姊妹就係咁指責我小朋友,令到我小朋友情緒好唔穩定,好傷心,而且好受滋擾。後來佢哋再WhatsApp向我「發功」

其實本身呢件事就好簡單,我哋由頭到尾都只係需要對方G向我小朋友道歉,但一句「道歉」原來係咁奢侈,教會仲開口埋口叫我報警,呢下我真係覺得佢哋好無賴!

我單單就呢張截圖內容嘅回應係:

1)我令人家變

難道我哋就沒有家?我小朋友傷到咁重,而對方一句「對唔住」都唔肯,18歲仲出埋娘親,用眼淚嚟大我,我點止家變?我小朋友成個人生都毁咗!受你哋萬人指責,情緒都拖垮晒,我小朋友身心靈都傷晒,康復嘅道路係漫長,至今仲未好返

我小朋友對教會人士好反感,唔想再返教會,覺得呢個教會啲人好假,好驚基督徒,點解做錯嘢仲惡人先告狀,點解唔肯道歉?!

2)多年努力撒下嘅福音種子被我燒毁?

哦!為何唔係雙向?我要一句「對唔住」就可以毁咗G一生?令佢一生唔返教會?

有冇諗過,受害人我小朋友自己受咁重傷,而教會所栽培嘅嗰位成年人卻做錯事唔肯承擔,多年栽培係咪出現問題?

有冇諗過,我小朋友身心靈受創,得唔到一句對唔住,反被教會萬人指責,我小朋友就唔係值得教會珍惜嘅種子?

3)18歲都要話唔識大人世界!

要到80歲才懂?何況3歲細路仔都識做錯嘢要講對唔住!難道3歲又可以講「我未係好識呢個世界?」

咁佢永遠都係細過我呢個受害人小朋友嘅母親,唔通我要包容佢一世?

「包容」唔係咁解咁用囉!如你道歉完,我小朋友都唔肯原諒,你就可以話我哋唔包容、唔寬恕、我家教唔好

問題係你從來都無道歉,而G娘親亦強硬表示唔會畀G道歉。加上你唔係同我道歉,你係同我小朋友道歉呀!講咩我大過你啫?

G姊妹,呢啲係你學習成長嘅功課呀!你18歲都唔識道歉,我咪教緊你講對唔住囉!

4)一大班一齊喺禮堂打波打傷人,自己最後掂過波就係無辜

咁被你打中嗰個我嘅小朋友係抵死呀?點解唔問下當時同你一齊打波嘅為何唔一齊去承擔責任,推你一個出嚟?

5)打傷人,即時喊就係悔改嘅眼淚?

真係悔改點解係走咗去?事後亦唔肯現身道歉,「對唔住」三個字咁難?你嘅喊係唔敢面對,唔肯承擔責任!

我小朋友呢個受害人被你打完都即時喊咗,話緊俾你知係「傷痛」「委屈」嘅眼淚!

6)無愛無溫情可言嘅道歉場面

呢句堅好笑!誇唔誇啲?自己做錯,講句對唔住好應份!而我有話會打返你?我亦講明唔係要追湯藥費

你覺得道歉等如無愛、無溫情,我何嘗見你呢種溫室花做錯事唔肯承擔,唔係一樣感到無愛、無溫情?

7)G原本當日約好咗當面道歉,卻玩消失+失蹤

G就咁向某友人發咗一句「Sorry」,冇講內容,根本唔係一個道歉稿,亦非向我小朋友或向我發。嗰句「Sorry」到底係咪施襲者所打都未能肯定!只係一個截咗「Sorry」呢句說話嘅縮圖,無頭無尾,Sorry係指唔出現定係乜?

咁既然佢咁驚出現,而又講到自己有道歉稿,咁咪唯有書面道歉囉!唔係我咄咄逼人,反而係佢自己簡單複雜化!仲累我無啦啦請一日假返去教會會面

牧師當日嗰句代G道歉,只係講緊佢玩消失+失縱,而非講緊打傷小朋友嗰件事。同時我亦當面問牧師,牧師亦覺得G道歉係應該,我哋要求唔係過份

其實唔識教就唔好生小朋友!18歲仲要搵阿媽出嚟,唔知G出嚟社會打工,係咪有咩事都搵阿媽出嚟幫佢執手尾呢?

唔識牧養就唔好辦教會!教會根本唔應該存在一班同工同姊妹係咁攻擊受害人及其家人

圖片來源@一世不做基督徒
讀者投稿@一世不做基督徒

error: